Zijn we werkelijk bijna 2 jaar later?!

Ik kan het haast niet geloven… Bijna 2 jaar geleden heb ik hier voor het laatst een berichtje gelaten. Daarna werd het verdriet te groot…Ik had geen zin er nog meer over te praten.

Maar ik bleef verder proberen… Acupunctuur, homeopathie en uiteindelijk toch IVF en ICSI. Het lukte 1 keer – maar dat kindje verloor ik na 7 weken weer…

En dan kwam het wonder des levens… Ze was er gewoon opeens. Zonder dat ik ook maar iets “probeerde”. Onmiddellijk na de miskraam. Ik dacht nog even dat mijn lichaam in de war was van alle hormonen, maar de dokter bevestigde wat we hoopten op 7 weken: onverwacht zwanger!!

Vandaag is de uitgerekende bevallingsdag. Niet dat ons meisje ook maar de indruk geeft dat ze vandaag ook de wereld wil aanschouwen… Maar die paar dagen kunnen er nu ook nog wel bij.

Ik ben vol ongeduld maar ik wacht op je, lieve schat – tot jij er klaar voor bent!

Een PS voor alle vrouwen die nog steeds wachten:

Geef niet op; blijf geloven! Dit zijn een paar dingen waar ik van denk:”Na, daar kan het aan gelegen hebben.” – Wetenschappelijk bewijs heb ik niet voor je, enkel hoop… Baat het niet, dan schaadt het niet!!!!

– Een maansteen: Zowel in de maand dat ik zwanger werd van ICSI en een kindje verloor als de maand waarin ik onverwacht zwanger werd, droeg ik onafgebroken een maansteen.

Magnesium & Calcium: Volgens mijn arts niet wetenschappelijk bewezen, maar ik ben OVERTUIGD dat dit werkt – in de 2 maanden dat het eindelijk lukte, heb ik op aanraden van mijn vriend magnesium genomen. Niet die magnesium-bruistabletten die je in de supermarkt vinden kan, maar een verhoogde dosis bij de apotheek. Magnesium ontspant de spieren, dus ook de baarmoederspier  wat volgens sommige boeken een inplanting vergemakkelijkt!

– De bronnen van Sirmione: En voor zij die werkelijk een beetje bijgelovig zijn – net als ik – en alles willen uitproberen; wij gingen op vakantie naar de bronnen van Sirmione aan het Gardameer. Onwetend dat deze heilkrachtige bronnen al eerder voor zwangerschappen zorgden bij mensen van wie men nooit verwacht had zwanger te worden. Of dit “heilkrachtige” water wat uitmaakte of niet; ik weet het niet. Een leuke vakantie hou je er in elk geval aan over – en wie weet…

Geef een reactie

