Het grote seksplan

Ik zit met vier vriendinnen rond de tafel op donderdagmorgen. Een heel klein beetje schuldig voelen we ons wel. Dat we het ons zo gemakkelijk kunnen nemen op een doordeweekse werkdag. Brunchen op donderdagmorgen.

Mijn vriendinnen hebben allemaal kindjes. Op de een of andere manier heeft de ooievaar mij steeds overgeslagen. Tja, ik was dan ook niet veel thuis de laatste jaren…

050976342Als we zo zitten brunchen, gaat het natuurlijk over de kindjes. Het stoort me ook niet. Ik heb het  altijd goed kunnen verdragen om met mijn vriendinnen over hun kleintjes te praten. Zolang er maar over gepraat wordt…

Het is dat eerder ‘niet-weten-wat-ik-tegen-je-kan-zeggen-en-wat-niet’ waar ik niet tegen kan. Ik ben verdomme een vrouw van 35. Ik zal het echt wel zeggen als het me niet aanstaat.

Na de kindjes gaat het over mij. En het niet-kindjes-probleem. Dus vertelt vriendin 1 me dat zij met haar benen omhoog gaat liggen na het vrijen. En dat het veel sneller lukte dan wat haar man gehoopt had. Vriendin 2 biecht meteen op dat volgens haar man – een dokter notabene – de vruchtbare periode van de laatste dag na de menstruatie tot de eerste dag van de menstruatie duurt. En ook die truc blijkt snel te werken…

Vriendin 3 fluistert. Ze kijkt even om haar heen of niemand het hoort.

‘Ik had een seksplan‘, zegt ze dan.

‘Een seksplan?’

‘Ja. Op het Internet had ik gevonden hoeveel uur er tussen elke vrijpartij hoorde te zitten. Dat heb ik uitgewerkt in een plan. Een keer s’ morgens. Een keer s’avonds.’

‘En?

‘We werden zwanger.’

Ik wil oooook een seksplan!

2 Reacties

  1. Hey Annchen,

    Lang geleden, maar ik kom hier nog steeds lezen. Ik hoop dat je snel goed nieuws hier kan brengen. Met welke methode dan ook.
    Maar eerlijk de methodes die door je vriendin worden aangeraden, lijken me net iets te simpel. Ze bedoelen het lief en ze bedoelen het ook als echte hulp. Maar ze weten niet hoe het is om niet zwanger te worden. Het lijkt te simpel en te mooi om waar te zijn, voor ons vrouwen die moeilijk zwanger worden. Vind je niet?

    Liefs,

    Bokje

  2. Hallo Annchen,

    In Duitsland, waar ik woon, heb ik in een boekje een website gevonden over een natuurlijke voorbehoedingsmethode, die natuurlijk ook andersom gebruikt kan worden. Het gaat om het door temperatuurmeten, slijmcontrôle en baarmoedervoelen bepalen van de vruchtbare dagen. Zo kun je ook een sexplan maken. Want dat ís natuurlijk op het juiste moment nodig :). Misschien heb je er iets aan..

    Is er een manier om je persoonlijk aan te schrijven? Ik kan dat niet vinden, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij..

    Groeten,
    Marijke

    http://www.nfp-online.de/Funktionsweise.13.0.html
    http://www.schwanger-info.de/861.0.html

Geef een reactie

